A crea este uman. În ultimii 300.000 de ani, am fost unici în capacitatea noastră de a face artă, bucătărie, documente de orice fel, societăți: de a imagina și crea ceva nou acolo unde nu era nimic înainte.
Acum avem companie. În timp ce citiți această propoziție, programele de inteligență artificială (AI) pictează portrete cosmice, răspund la e-mailuri, pregătesc declarații fiscale și înregistrează cântece metal. Ei scriu acum scrisori de prezentare, depanează coduri de programare, schițează planuri arhitecturale și oferă sfaturi pentru sănătate.
Această schimbare marchează cea mai importantă descoperire tehnologică de la social media încoace.
Instrumentele AI generative au fost adoptate în ultimele luni de către un public curios și uluit, datorită unor programe complexe precum ChatGPT, care răspunde coerent (dar nu întotdeauna cu acuratețe) la aproape orice interogare și Dall-E, care vă permite să evocați orice imagine pe care o aveți sau la care visati.
În ianuarie, ChatGPT a ajuns la 100 de milioane de utilizatori lunari, o rată de adoptare a noilor useri mai rapidă decât Instagram sau TikTok. Sute de IA generative la fel de uimitoare cer adoptarea lor de catre publicul uman, de la Midjourney la Stable Diffusion până la GitHub’s Copilot, care vă permite să transformați instrucțiuni simple în cod de computer.
To create is human. For the past 300,000 years we’ve been unique in our ability to make art, cuisine, manifestos, societies: to envision and craft something new where there was nothing before.
Now we have company. While you’re reading this sentence, artificial intelligence (AI) programs are painting cosmic portraits, responding to emails, preparing tax returns, and recording metal songs. They’re writing pitch decks, debugging code, sketching architectural blueprints, and providing health advice.
/time.com/6255952/ai-impact-chatgpt-microsoft-google/
Descoperă mai multe la Cosmonova ⓜ mapamond media
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.